Us recomanem un parell de lectures relacionades. La primera és l’estudi The inevitability of open acces on s’arriba a la conclusió que cap el 2025, en la seva estimació més conservadora, el 90% dels articles científics és publicaran en lliure accés, seguint la ruta daurada.
La segona és el The open issue del Think Quarterly de Google, on podreu veure com la filosofia de l’accés obert, no oblidem que es troba a l’origen de Google, s’ha estès a d’altres àmbits com l’educació i la sanitat, beneficiant-nos a tots.

Bloc de Lletres

Del 22 al 26 d’octubre se celebra la IV Setmana Internacional de l’Accés Obert (Open Access Week) i, com en les edicions anteriors, la Universitat de Barcelona s’afegeix a aquesta celebració i assumeix l’organització de diversos actes per difondre l’accés obert entre la comunitat universitària i la societat en general.

Enguany la UB organitza un parell d’actes conjuntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya:

• Dilluns 22 d’octubre a les 15 h, tindrà lloc a l’aula Capella de l’Edifici Històric la conferència «A short tour of OA book publishing and the project bid ‘Going for Gold’», que impartirà Eelco Ferwerda, president de la fundació Open Access Publishing in European Networks (OAPEN).

• Dimarts 23 d’octubre, l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (UPC) acollirà una taula rodona sobre «Publicar en obert» amb la participació d’investigadors, estudiants i editors per donar a conèixer els beneficis d’aquesta modalitat de…

View original post 109 more words

Aquesta entrada s'ha publicat en Jornades, Revistes i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.