La Setmana de la Ciència, també a la UB i a la Facultat de Farmàcia

El 10 de novembre és el Dia de la ciència per a la pau i el desenvolupament (proclamat per la UNESCO des del 2001). El lema d’enguany és “Ciència per a la sostenibilitat global: interconnectivitat, col·laboració, transformació”.

Seguidament, del 16 al 25 de novembre, se celebra la 17a edició de la Setmana de la Ciència a Catalunya, que organitza el Departament d’Economia i Coneixement i la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, amb col·laboració de les universitats i altres institucions del territori. Al llarg de la setmana s’oferiran un munt d’activitats per a tots els gustos, interessos i públics.

A la Universitat de Barcelona torna, com cada any, la mostra de vídeo científic i la taula rodona d’experts, un acte organitzat pel Vicerectorat de Recerca, el Servei d’Audiovisuals i les facultats:

A la Facultat de Farmàcia, el tema de la mostra d’enguany gira al voltant del món de la farmàcia, i la taula rodona, en particular, sobre la indústria farmacèutica i els seus reptes actuals. La jornada es realitzarà el divendres 16 de novembre a l’Aula Magna de la Facultat de Farmàcia de 9 a 14 h, organitzada en dues parts:

1a Part: de 9 a 12 h, projecció dels vídeos científics “El verí està en la dosi”, “Homeopatia: Creença o evidència?”, “Menú nutrigenòmic”, “La vacuna del virus del papil·loma”, “Fármacos para las emociones” i “Los fármacos que vendrán”.

2a Part: de 12 a 14 h, taula rodona amb el títol “Avatars de la indústria farmacèutica“, en què hi intervindran el Dr. Joan Esteva de Sagrera (Degà de la Facultat de Farmàcia), el Sr. Emili Esteve (Director del Departament Tècnic de Farmaindustria), el Sr. Pere Iglesias (Lean and Performance Manager de Laboratoris Sanofi), la Dra. Carmen Lagunas (Directora d’I+D+i de Laboratoris Salvat), i el Dr. David Mauleón (General Manager de Asphalion).

L’assistència a aquesta jornada pot ser reconeguda amb 1 crèdit de lliure elecció per als estudiants de Farmàcia. Podeu trobar tota la informació al web de la mostra.

A la Facultat de Medicina, aprofitant que l’any 2012 és l’any de la Neurociència, serà aquest el tema de la mostra i la taula rodona, en particular, sobre neurociències i societat.  La jornada es realitzarà el dimarts 13 de novembre a l’Aula Magna de la Facultat de Medicina Campus Clínic de la Universitat de Barcelona de 12 a 14h. Consulteu tota la informació al web de la mostra.

Ambdues taules rodones es podran seguir en directe per emissió en streaming a UBTV. Aquestes activitats són gratuïtes i aptes per a alumnes de secundària, universitaris i públic en general.

Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, Farmàcia, Jornades, Recerca, Seminaris i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.