La Dra. M. Carme Fusté edita el llibre ‘Studies in Population Genetics’

La setmana del 22 al 26 d’octubre es va celebrar a Barcelona la  Setmana Internacional de l’Accés Obert de 2012 i el CRAI va compartir al seu web les noves recomanacions de la BOAI (Budapest Open Acces Initiative).

Publicar en accés obert permet que qualsevol persona connectada a la xarxa tingui accés a la publicació. És a dir, és una manera de que el document en qüestió (un llibre, un article…) pugui tenir una major difusió i de que alhora sigui accessible a persones o institucions que no poden pagar el preu de determinades subscripcions. És interessant pels investigadors compartir la seva recerca d’una manera còmode i fàcil i cal recordar que els investigadors no cobren per publicar, sinó que en la majoria de casos ocorre el contrari.

Volem lligar la celebració del mes passat amb la publicació en accés obert de l’obra “Studies in Population Genetics” que ha editat la Dra. M. Carme Fusté, professora de la Unitat de Microbiologia del Departament de Microbiologia i Parasitologia Sanitàries, a l’editorial InTech. Aquesta obra se suma a altres publicacions en accés obert d’investigadors de la nostra Facultat de les que també us en hem parlat en aquest bloc.

Us reproduim el resum del contingut del llibre que podem trobar a la pàgina principal de l’editorial:

“This book deals with central concepts in population genetics, describing the main evolutionary processes that influence the allele frequency distribution and change. The different chapters discuss topics such as population size and structure, migration, inbreeding and interbreeding, mechanisms of extinction and speciation, along with different data techniques and molecular methods used for detecting DNA sequence variation in the study of genetic polymorphisms. Part of the book includes statistical and computational methods commonly used to process population genetics data, which constitute an essential tool for understanding the concepts discussed. The book will be a useful reference for graduate students and researchers working on population genetics, and other related areas including microbiology, genetics, molecular biology, ecology, anthropology and others

Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, CRAI, Docència, Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Llibres, Recerca i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.