L’Espai Museu a la Facultat de Farmàcia

Exposició del mes: Els comptagotesTal com recordareu, el dia de la celebració de la Festa de la Patrona, el passat 12 de desembre, es va inaugurar l’Espai Museu al vestíbul de l’edifici B de la nostra Facultat. Doncs bé, aprofitant que a l’edifici A s’ha inaugurat una nova edició (desembre, 2012) de l’exposició temporal El medicament del mes, aquesta vegada dedicada al comptagotes, volem compartir el resum que ha publicat el web de la nostra Facultat sobre els continguts de les quatre vitrines que conformen l’Espai Museu.

1. Concòrdies barcelonines del segle XVI
Dedicada a les concòrdies i a la commemoració dels 500 anys de la publicació de la primera de les concòrdies barcelonines amb l’exposició «Concòrdia i patrimoni. Tresors de la farmàcia catalana» organitzada per la UB.

2. J. L. Gómez Caamaño i Mª C. Rof Carballo
La Facultat de Farmàcia ret homenatge als professors José Luis Gómez Caamaño (Madrid, 1909 – Barcelona, 1984) i Mª Concepción Rof Carballo (La Coruña, 1913) en agraïment a les donacions fetes al Museu de la Farmàcia Catalana. Tots dos van participar conjuntament i activament en la docència, recerca i difusió de la història de la farmàcia.

3. Les drogues del continent americà
Amb la col·laboració de la Unitat de Farmacologia i Farmacognòsia del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica. Es mostra un dels grans volums de Flora de la Real Expedición Botánica del Nuevo Reyno de Granada 1783-1816 de José Celestino Mutis així com una selecció de drogues provinents del continent americà de la col·lecció farmacognòsica de la Unitat.

4. Mètodes i tècniques d’anàlisi d’aliments
Amb la col·laboració del Departament de Nutrició i Bromatologia, que té una col·lecció molt diversa d’aparells antics usats per a l’anàlisi d’aliments. A través dels aparells de mesura que es mostren es pot fer un recorregut pels diferents mètodes físics que se segueixen durant l’anàlisi d’aliments.

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Història i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.