La Dra Carme Caelles ha dirigit un estudi pioner sobre la diabetis

Revista DiabetesLa Dra. Carme Caelles, professora del Departament de Bioquímica i Biologia Cel·lular de la nostra Facultat, ha dirigit un estudi pioner sobre la diabetis. Aquest estudi es publicarà en forma d’article a la revista Diabetes, de l’Associació Americana de Diabetes, i descriu per primer cop l’acció farmacològica de les tiazolidinediones (TZD) —uns fàrmacs d’acció antidiabètica— directament sobre el pàncrees, que és l’òrgan secretor d’insulina.

La revista Diebetes gaudeix d’un enorme prestigi i ocupa la sisena posició en el rànking de revistes de temàtica d’endocrinologia i metabolisme del Journal Citation Reports (2011 science edition) de l’ ISI. Prodeu accedir a l’article a través del web del CRAI, ja que a la UB tenim accés per subscripció a tots els números d’aquesta revista a partir de l’any 1995, o també s’hi podrà accedir lliurament via PubMed, gràcies a que l’Associació Americana de Diabetes permet l’accés gratuït a la seva revista des dels exemplars de 2008. Mentrestant, podeu llegir l’abstract de l’article.

Al catàleg del CRAI trobareu quasi 600 entrades fent una cerca per “matèria” sobre “diabetis“.

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Medicaments, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.