Televisió de Catalunya emet el reportatge “Medicaments”

Lletra petita és una sèrie de caràcter divulgatiu, formada per onze capítols que s’emeten setmanalment. Cada un dels reportatges tracta una temàtica específica que posa en relleu quins són els nostres hàbits de consum quotidians, parant especial atenció a l’empremta social i mediambiental dels mateixos.

El capítol emès aquesta setmana va aproximar-se a la temàtica del consum de fàrmacs, prenent com a punt de partida la revisió de les farmacioles domèstiques dels presentadors. A partir d’aquí, el reportatge analitza la qüestió de la medicalització de la societat des de la mirada dels diferents agents implicats. Així, es dóna veu, entre altres, a pacients, metges i farmacèutics, però també a diversos representants de les autoritats sanitàries i de la indústria farmacèutica. Destaquem les intervencions de Joan Ramon Laporte, director de l’Institut Català de Farmacologia, posant en qüestió els avenços terapèutics de molts dels nous fàrmacs aprovats, i també les de  Jordi Ramentol, conseller delegat del laboratori Grup Ferrer, tractant temes com la “bombolla farmacèutica” o el codi deontològic del sector. Com a curiositat, també són ben interessant els testimonis de gent gran, parlant sobre fórmules i preparats farmacèutics que se solien usar antigament (l’ungüent de serp, l’oli de ricí i altres).

Per ampliar aquesta entrada, us deixem amb l’enllaç a una cerca a PubMed per la matèria “medicalization”, i a l’entrada al catàleg del llibre “Los inventores de enfermedades: cómo nos convierten en pacientes”, escrit per Jörg Blech.

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Medicaments i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.