Public Knowledge Project

PKPSovint hem tractat en aquest blog el tema de les publicacions en accés obert, tant de revistes com de llibres com de dipòsits o repositoris que apleguen aquests documents. Avui us presentem un recurs relacionat, el projecte Public Knowledge Project (PKP), en el que participen diferents universitats nord-americanes, algunes tan prestigioses com la Stanford University.

El PKP va desenvolupar el 2001 l’ Open Journal Systems (OJS), un programari de codi obert per la gestió de publicacions acadèmiques revisades per parells que potser ja coneixeu. Però també ha desenvolupat l’Open Conference Systems (OCS) i l’Open Monograph Press (OMP). Aquest últim és un programari que funciona com una plataforma que permet gestionar el procés editorial de diferents tipus de monografies, en tots els seus estadis, des de l’edició passant per la producció i fins a la publicació, comptant fins i tot amb capacitats per gestionar les vendes de les mateixes. Vegeu alguns dipòsits que utilitzen l’OMP.

Aquesta entrada s'ha publicat en Aplicacions, Recursos electrònics i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.