Estudiants del Màster en Desenvolupament i Innovació d’Aliments guanyen el concurs Ecotrophelia Espanya

ÉcoTrophélia EuropePer segon any consecutiu, dos alumnes del Màster Oficial en Desenvolupament i Innovació d’Aliments de la UB, coordinat pel professor Francesc Guardiola (membre de l’INSA-UB), han guanyat el primer premi del concurs Ecotrophelia Espanya, organitzat per la FIAB (Federación Española de Industrias de Alimentación y Bebidas) i celebrat el passat 8 d’abril a la Fundació Alícia. Els guanyadors són els estudiants Sandra Fernández i Gabriel Pérez, que van presentar com a projecte un snack anomenat Peelcuits, fet en un 74% amb pell de tomàquet, flocs de patata, oli de girasol, sal, orenga i alfàbrega.

La idea ha sorgit d’haver buscat una manera de revaloritzar aquest residu generat per la indústria de conserves. És un producte sostenible i amb una reduïda petjada de carboni, donat que la fàbrica està projectada a Badajoz, on es concentren la majoria de les indústries que generen aquest residu. Aquest singular aperitiu també té propietats beneficioses per la salut, essent ric en licopè i fibra, baix en calories, greixos i sal. Tampoc conté additius.

La celebració de l’Ecotrophelia Espanya s’emmarca dins del projecte europeu EcoTroFood, finançat per la Comissió Europea a través del Programa de Competitivitat i Innovació (CIP) 2007-2013. Ara, d’entre els tres guanyadors de la present edició, un comitè de la FIAB escollirà quin d’ells representarà Espanya a la final europea que se celebrarà a Colònia durant el mes d’octubre en el marc de la fira ANUGA, un dels majors salons dins el sector de l’alimentació a nivell europeu.

Podeu trobar més informació sobre el premi d’aquest any al web d’Ecotrophelia

Aquesta entrada ha esta publicada en Aliments, Farmàcia, Premis. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.