PeerJ

PeerJPeerJ és un nou editor de publicacions científiques en accés obert. Concretament, edita dues publicacions PeerJ, una publicació científica peer-reviewed o revisada per parells, i PeerJ Preprints, un servidor de preprints. Aquestes publicacions cobreixen les àrees temàtiques de les ciències mèdiques i biològiques. Fins aquí no hi ha cap novetat, més enllà de l’aparició d’una altra publicació en accés obert. Per què és destacable doncs? Com ja deveu saber, la publicació en accés obert implica que siguin els autors els qui paguin una quantitat de diners, sovint molt elevada, per publicar els articles. Per publicar a PeerJ també s’ha de pagar però només un sol cop que permet la publicació d’una determinada quantitat d’articles l’any per sempre.

Darrere d’aquest projecte es troben Peter Binfield, un dels fundadors de PLoS One, Jason Hoyt, ex-director científic de Mendeley i Tim O’Reilly, una autoritat en el món de la tecnologia, Internet i el seu futur i un ferm defensor de l’Accés Obert. A banda d’això, compta amb 5 premis Nobel entre els membres del seu comitè acadèmic.

Fa unes setmanes, ens anunciaven a través de les seves xarxes socials, que havia estat acceptada per ser indexada a PubMed, PubMed Central (PMC) i  Scopus. Sens dubte una bona notícia.

Us deixem un article relacionat publicat a l’edició electrònica del diari The Guardian, escrit pel Dr. Michael P. Taylor, de la University of Bristol, el dia que va aparèixer el primer article a PeerJ. El Dr. Taylor destaca la política de preus de la revista així com, i encara més important, els seus alts estàndards de qualitat.

Aquesta entrada s'ha publicat en Medicina, Recursos electrònics, Revistes, Salut i etiquetada amb , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.