125 aniversari del naixement de Font Quer

Font Quer excursió al MontsenyAquest mes d’abril es van complir 125 anys del naixement Pius Font Quer, que fou professor de Botànica de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona i és considerat el fundador de l’escola botànica catalana moderna.
Pius Font Quer (Lleida, 1888 – Barcelona, 1964) es va interessar de ben jove per l’observació i l’estudi de la natura. Es va incorporar a les tasques de la Junta de Ciències Naturals de Barcelona (JCNB), a començament del 1917, com a naturalista agregat. En aquest marc, al llarg de prop de vint anys, del 1917 al 1935, va madurar el projecte d’un centre de recerca botànica comparable als més avançats del món en el seu temps i en la seva especialitat: l’Institut Botànic de Barcelona. Una institució que va esdevenir el primer centre de recerca creat per la Generalitat de Catalunya, el 1935.
Font i Quer, condemnat i represaliat després de la Guerra Civil, va ser autor dels títols de referència Diccionario de botánica (1953) i Plantas medicinales (1962), i ha esdevingut el referent científic de noves generacions de naturalistes, com ara Ramon Margalef, Pere Montserrat o Oriol de Bolòs.
Al web de l’Equip de recerca en Biologia de la Conservació de Plantes (BioC) de la Facultat de Farmàcia, hi trobareu un àlbum de fotografies de Font Quer amb els seus alumnes de la Facultat de Farmàcia fent una excursió pel Montseny. Font Quer es va llicenciar en Química a la Universitat de Barcelona l’any 1908, on va ser-hi docent entre els anys 1919 i 1923.
Al catàleg del CRAI hi trobareu tota l’obra de Font Quer, tant el seus llibres de botànica, com també les seves traduccions de l’anglès i l’alemany i la seva contribució a la lexicologia científica catalana de la mà de Pomeu Fabra.

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Història, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.