La Fundació Europea per a l’Estudi de la Diabetis finança un projecte de recerca del catedràtic Francesc Villarroya

FrancescVillarroya.JPG_468447205L’investigador Francesc Villarroya, catedràtic del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Biologia i director de l’Institut de Biomedicina de la UB (IBUB), centres adscrits al campus d’excel·lència internacional BKC, és l’únic expert de l’Estat que rebrà finançament del programa impulsat per la Fundació Europea per a l’Estudi de la Diabetis (EFSD) en col·laboració amb l’empresa farmacèutica Novo Nordisk.

Francesc Villarroya, que també és membre del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició (CIBERobn), rebrà finançament per dirigir el projecte Identification of novel endocrine factors secreted by brown fat (batokines) with anti-diabetic action. En el marc del projecte, que es desenvoluparà del 2013 al 2015, l’equip dirigit pel Dr. Villarroya a la UB abordarà diversos protocols experimentals amb animals de laboratori per estudiar el paper del teixit adipós marró —principal òrgan encarregat de la despesa energètica— com a òrgan endocrí, és a dir, amb capacitat de secretar una sèrie de factors que són senyalitzadors de vies relacionades amb la fisiologia del metabolisme lipídic i de la glucosa.

En concret, el projecte té l’objectiu d’estudiar i identificar el paper de les batoquines —uns factors secretats pel teixit adipós marró— en el metabolisme lipídic, en el control de la glucosa a la sang i també en processos lligats als mecanismes moleculars de la inflamació. En el futur, aquesta línia d’investigació podria contribuir a obrir noves perspectives per al tractament de patologies com ara l’obesitat i la diabetis, que són problemes de salut pública cada cop més importants a la majoria de països desenvolupats.

Podeu trobar més informació sobre la matèria buscant al catàleg del CRAI les matèries “teixit adipós“, “regulació del metabolisme“, “obesitat“, “diabetis“, etc.

Font de la notícia: UB-WEB

Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, Farmàcia, Nutrició, Recerca, Salut, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.