Un pas més cap a la teràpia del càncer de pàncrees

Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Farmàcia

Un equip de científics de la Divisió Biomed del Centre Tecnològic Leitat, ubicada al Parc Científic de Barcelona (PCB), i del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Farmàcia de la UB han demostrat l’efectivitat d’una teràpia nova per al tractament del càncer en assajos preclínics. Aquesta estratègia està basada en l’acció d’un anticòs monoclonal dirigit contra la proteïna S100A4, un factor clau en el desenvolupament tumoral. El bloqueig de la proteïna S100A4 interromp les comunicacions entre les cèl·lules malignes i el seu entorn.

Els resultats del treball, publicats aquest mes de setembre a la revista PLOS ONE, es presentaran al 17è Congrés Europeu del Càncer (ECCO), que enguany tindrà lloc a Amsterdam del 27 de setembre a l’1 d’octubre. En la recerca hi han participat els experts Sílvia Coma, Laura Rodríguez, Verònica Noé i Carlos J. Ciudad, del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Farmàcia de la UB, adscrita al campus d’excel·lència internacional BKC.
Podeu accedir a la revista PLOS ONE des del catàleg del CRAI de la UB.

(Font de la notícia: Notícies de la Facultat de Farmàcia)

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Recerca, Revistes, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Un pas més cap a la teràpia del càncer de pàncrees

1. Notícies com aquesta no les rep diàriament, felicitats pel gran avanç en una àrea tan complicada com és aquesta, segueixin endavant!!

2. Ens afegim a la teva felicitació. Gràcies pel comentari.

3. Felicitats als científics, crec que és una notícia realment extraordinària … espere segueixin amb les proves i l’avanç científic que han demostrat és espectacular … novament felicitats!

Els comentaris estan tancats.