polifenolsgrupUn estudi científic on participa el Departament de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de Barcelona associa el consum de polifenols amb la reducció de la mortalitat en majors de 65 anys.

La conclusió de l’estudi xifra en un 30% aquesta reducció de la mortalitat en els grups amb major ingesta de polifenols (compostos d’origen vegetal presents a molts aliments com les fruites, hortalisses, cereals…), en comparació amb els de menor ingesta, dada que corroboraria els resultats beneficiosos per a la salut d’aquest tipus d’aliments.

El treball, publicat a la revista Journal of nutrition, és el pioner en valorar la ingesta de polifenols dietètics a través d’un biomarcador nutricional, i no a través d’un qüestionari d’hàbits com es feia fins ara, aspecte que converteix en més exactes i objectius els resultats.

Els autors de l’estudi són Cristina Andrés Lacueva, Montserrat Rabassa i Mireia Urpí Sardà, del Departament de Nutrició i Bromatologia de la UB, Raúl Zamora Ros, de l’ICO-IDIBELL, Antonio Cherubini, del Centre Nacional Italià de Recerca sobre Envelliment, INRCA), Stefania Bandinelli,  d’Azienda Sanitaria di Firenze, i Luigi Ferrucci, de l’Institut Nacional sobre Envelliment (Estats Units).

(Font de la notícia: Notícies de la UB)

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Aliments, Articles, Ciència, Salut i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Un estudi associa dietes riques en polifenols amb una major longevitat en persones grans

1. realment un tema molt interessant, espero puguin ampliar una mica més ja que els resultats són bons

Els comentaris estan tancats.