Dia Mundial de la Ciència per la Pau i el Desenvolupament i 18a Setmana de la Ciència

setmana_ciencia2013.jpg_703168444Aquest diumenge es va celebrar el Dia Mundial de la Ciència per la Pau i el Desenvolupament, que té lloc des que el 2001 va ser proclamat per la UNESCO. Enguany, el Dia Mundial de la Ciència per la Pau i el Desenvolupament es centra en la cooperació pel que fa als recursos d’aigua potable, tot connectant aquesta diada amb l’Any Internacional de la Cooperació en l’Esfera de l’Aigua.

A Catalunya, l’Any Internacional de la Cooperació en l’Esfera de l’Aigua serà el tema central de la 18a Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 15 al 24 de novembre. La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana de la Recerca i la Innovació. Es faran jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, tallers, jocs científics, etc. En aquesta festa de la ciència també es commemorarà la visita d’Albert Einstein a Catalunya ara fa noranta anys.

A la Universitat de Barcelona es duran a terme diferents activitats. El Campus de l’Alimentació de Torribera  participa a la Setmana de la Ciència a Santa Coloma de Gramenet amb dues propostes: la conferència «Alimentació als mitjans de comunicació», el 19 de novembre, a càrrec d’Abel Mariné, catedràtic emèrit de Nutrició i Bromatologia i un dels coordinadors de la Unitat UB-Bullipèdia, i el taller conferència «La ciència ajuda a la cuina?», a càrrec de Pere Castells, coordinador de la Unitat UB-Bullipedia, i Claudi Mans, catedràtic emèrit d’Enginyeria Química de la UB, que serà el 21 de novembre.

Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, Recerca, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.