El sofregit mediterrani protegeix la salut cardiovascular

tomàquetEl sofregit mediterrani és beneficiós per a la salut cardiovascular. A aquesta conclusió ha arribat l’equip encapçalat per la professora Rosa M. Lamuela, en un estudi publicat a la revista Food Chemistry.

Segons l’estudi, aquesta salsa té una elevada concentració de polifenols, molècules antioxidants que prevenen les malalties cardiovasculars i degeneratives, gràcies als diversos ingredients que el conformen, com l’oli d’oliva, la ceba o el tomàquet, que tenen un resultat més saludable al ser consumits junts que per separat.

Lamuela, cap del Grup de Recerca d’Antioxidants Naturals de la UB, lidera l’estudi juntament amb Anna Vallverdú Queralt, del Departament de Nutrició i Bromatologia, Ramon Estruch, del Departament de Medicina de la UB i l’Hospital Clínic-IDIBAPS, i José Fernando Rinaldi de Alvarenga, de la Universitat Estatal Paulista (UNESP) del Brasil.

(Font: notícies de la UB)

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Aliments, Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Recerca, Salut i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.