Nova versió de Web of Science

Des de fa pocs dies Thomson Reuters ha actualitzat la versió de Web of Science, oferint una nova interfície bàsicament més senzilla i navegable. També s’han realitzat altres modificacions que us presentem sintèticament a continuació:

• Possibilitat de refinar per revistes en accés obert (“open access”): en clicar “Sí” filtrem els resultats de la cerca i obtenim només aquells documents publicats en revistes en accés obert.
  • Fàcil identificació des del registre d’un article, del quartil de la revista on ha estat publicat i de si es tracta o no d’una revista en accés obert.
  • Accés directe –des de la capçalera de la pàgina– al Journal Science Citation i a l’Essential Science Indicators, plataformes amb dades bibliomètriques i estadístiques sobre publicació científica.
  • Accés directe –des de la capçalera de la pàgina- a l’historial de cerques i a la carpeta de referències seleccionades (“marked list”).
  • Si cerquem a una de les bases de dades en concret (per defecte la cerca interroga “all databases”) ens apareixen més opcions de cerca i anàlisi (“advanced search”, per exemple, i “analyze results” al final de la llista de filtres de l’esquerra).

Podreu fàcilment observar aquests petits canvis i aprendre el funcionament bàsic de la plataforma, si seguiu el breu vídeo que us adjuntem a continuació. En aquests enllaços també trobareu més informació i videos curts sobre les novetats i sobre les funcionalitats bàsiques de la plataforma.

Si teniu preguntes sobre la base de dades, teniu interès en assistir a un curs de formació o penseu que seria interessant d’organitzar-ne un pels vostres alumnes o doctorands de la Facultat, el CRAI posa a la vostra disposició el servei de formació d’usuaris. Contacteu amb nosaltres, al CRAI Biblioteca de Farmàcia i al CRAI Biblioteca del Campus de l’Alimentació de Torribera. Més informació: Campus Virtual Formació: informació i inscripcions als cursos de formació.

Recordeu que per accedir a les base de dades, cal anar: web del CRAI > Recursos d’informació > Bases de dades. Per accedir als recursos electrònics des de fora de la UB casa, cal configurar-se el proxy.

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Farmàcia, Novetat destacada, Recursos electrònics, Serveis biblioteca, Sessions de formació i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.