Novetat bibliogràfica: “La semipresencialidad como respuesta a nuevos retos de la universidad”

Imatge de Giulia Forsythe CC BY-NC-SA 2.0

El Grup d’Innovació Docent  GIBAF ha publicat a l’editorial Octaedro el seu primer llibre, que porta per títol La semipresencialidad como respuesta a nuevos retos de la universidad. Aquest és la cloenda d’una col·laboració institucional del GIBAF amb el Vicerectorat de Política Docent de la UB a través d’una reorientació d’un projecte REDICE.

En aquesta obra es realitza una revisió detallada de la situació actual de la docència semipresencial en vint universitats europees integrades en la Xarxa Vives d’Universitats, a través de la mirada dels seus màxims responsables acadèmics —vicerectors i vicerectores— i contrastant en tot moment els seus avantatges i inconvenients. Es consideren aspectes com la conceptualització, quantificació i contextualització de la docència semipresencial, de les polítiques institucionals i estratègies sobre aquest tema, dels recursos necessaris, dels canvis en les metodologies docents o com i en què afecta aquesta modalitat a professors i estudiants. La corresponent anàlisi aporta elements de reflexió útils per a la progressiva implantació de la docència semipresencial, alhora que permet albirar algunes tendències de futur que tindran un fort impacte en la creació de nous ambients d’aprenentatge.

El GIBAF està format per professorat de Botànica de la Facultat de Farmàcia i ha dedicat els darrers deu anys a la innovació en noves metodologies d’aprenentatge, a la introducció de recursos docents digitals i al disseny de noves eines d’avaluació. El 2009 va ser distingit per la Generalitat de Catalunya amb la distinció Jaume Vicens Vives.

Podeu consultar aquesta obra a l’expositor de novetats del CRAI Biblioteca de Farmàcia i a partir del 5 de febrer en el topogràfic 378.14. Trobareu més llibres sobre aquesta temàtica cercant al catàleg del CRAI de la UB les matèries: “universitats”,”educació superior“,”innovacions educatives” i “aprenentatge mixt“.

Aquesta entrada s'ha publicat en Adquisicions, Docència, Llibres, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.