Es presenta el primer grau interuniversitari de Ciències Culinàries i Gastronòmiques

CETT_0328El passat divendres 14 de febrer va tenir lloc a l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme (CETT-UB) la presentació del primer Grau interuniversitari de Ciències Culinàries i Gastronòmiques, que es posarà en marxa el proper curs 2014-2015.

L’acte va comptar amb la destacada participació de Joan Roca, xef d’El Celler de Can Roca, que serà impulsor i assessor gastronòmic del nou ensenyament, així com de la responsable del Departament de Salut i Hàbits Alimentaris de la Fundació Alícia, Elena Roure, i la coordinadora de la UPC del grau , Roser Romero del Castillo.

En la presentació del contingut i l’estructura de l’ensenyament hi van intervenir la Coordinadora general del grau i Directora del CETT-UB, Nan Ferreres i el Director del Campus de l’Alimentació de Torribera, Màrius Rubiralta, que va destacar que el grau culmina l’ampli projecte de la UB dedicat a l’alimentació,  estructurat en tres eixos: salut, restauració i gastronomia.

El Grau, que acollirà 60 alumnes cada curs i tindrà una durada de quatre anys, està organitzat per la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i compta amb la participació del CETT-UB i del Campus de l’Alimentació de Torribera, així com de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (UPC) i la Fundació Alícia. És un projecte que vol reunir l’experiència acadèmica i el coneixement dels diferents centres universitaris en les seves respectives àrees de coneixement: alimentació, nutrició i dietètica, ciències agroalimentàries, ciències culinàries i gastronomia. També hi haurà l’aportació dels cuiners i professionals més rellevants del sector i de la indústria gastronòmica i de l’alimentació, per formar nous perfils professionals coneixedors de la societat, l’empresa alimentària i el sector de la restauració, la nutrició i la salut.

El nou grau, que també estarà vinculat a la Unitat UB-Bullipèdia, s’impartirà a les instal·lacions del CETT-UB, però també hi haurà activitats específiques al Campus de l’Alimentació.

(Font: notícies de la UB)

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Campus de l'Alimentació de Torribera, Cuina, Docència, Farmàcia, Notícies, Nutrició, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.