ESTEVE, la UB i l’IDIBELL desenvolupen una nova tecnologia per al cribratge de fàrmacs amb potencial analgèsic

Web UB Investigadors del Grup de Recerca de Neurofarmacologia i Dolor, de l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL), la Universitat de Barcelona i ESTEVE, han desenvolupat una tecnologia que permet determinar quina serà l’activitat analgèsica dels fàrmacs abans de ser testats en models animals. La troballa permet un estalvi important de temps i de diners en la recerca de nous medicaments realment efectius en el tractament del dolor.
L’estudi, dirigit pel Dr. Ciruela, descriu una nova tecnologia que permet esbrinar l’activitat analgèsica d’aquests fàrmacs abans de ser testats en models animals. «Hem desenvolupat un biosensor basat en la transferència d’energia ressonant de fluorescència (FRET) que ens permet catalogar en un sistema senzill (cèl·lules en cultiu) els lligands del receptor sigma-1 en agonistes i antagonistes», detalla l’investigador.
Llegiu la notícia completa a al web de la UB. Per accedir a l’article resultant d’aquesta recerca busqueu al catàleg del CRAI de la UB el títol de la revista: Gómez Soler, M.; Fernández Dueñas, V.; Portillo Salido, E.; Pérez, P.; Zamanillo, D.; Vela, J. M.; Burgueño, J., i Ciruela, F.«Predicting the antinociceptive efficacy of σ1 receptor ligands by a novel receptor fluorescence resonance energy transfer (FRET) based biosensor»Journal of Medicinal Chemistry, 2014, 57 (1), pàg. 238-242.

Aquesta entrada s'ha publicat en Articles, Recerca, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.