BiPaDi: el Portal de la Biblioteca Patrimonial de la Universitat de Barcelona

BiPaDiEl dia 5 de maig de 2014, el CRAI de la UB posa en funcionament el portal de la Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona (BiPaDi).

BiPaDi neix amb la voluntat de divulgar, mitjançant les còpies digitalitzades, els fons patrimonials, bibliogràfics i documentals de la Universitat de Barcelona formats per més de 2.100 manuscrits, al voltant de 1.000 incunables i més de 150.000 impresos dels segles XVI al XIX, així com altres col·leccions úniques de documents i fons d’arxiu.En aquesta primera fase el portal s’inicia amb sis col·leccions, que representen només la punta de l’iceberg de tot el fons que progressivament s’anirà incorporant.

Una d’aquestes col·leccions és la de Farmàcia i farmacopees, que conté principalment part dels fons de Unitat d’Història, Legislació i Gestió Farmacèutiques del Departament de Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica de la nostra facultat. Entre les obres que es poden consultar cal destacar la digitalització de la Concordie apothecariorum Barchinone, de l’any 1511 i considerada la segona farmacopea del món. Trobareu més informació sobre les concòrdies a l’exposició virtual que vam elaborar des del CRAI Biblioteca de Farmàcia amb motiu del 500 aniversari de la seva publicació.

Més informació sobre aquest projecte a la notícia del CRAI de la UB.

Aquesta entrada s'ha publicat en CRAI, Recursos electrònics, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.