SciFinder: algunes actualitzacions destacades

En els darrers mesos SciFinder ha incorporat noves funcionalitats relacionades amb el seu editor d’estructures. Per una banda, ara ja hi ha disponible una versió de l’editor que no requereix la instal·lació de Java:

NonJavaSciFinderAquesta és una primera versió que encara no té totes les funcionalitats, però s’ha llançat per aquells usuaris que tenen problemes amb Java. Vegeu-ne els requeriments informàtics. L’editor  amb  Java segueix disponible.

Per altra banda, també s’ha treballat amb la integració de SciFinder a ChemDraw: gràcies a l’acord entre PerkinElmer i el Chemical Abstracts Service, ja és possible cercar informació a SciFinder des de la interfície ChemBioDraw® Ultra 14.  Els usuaris d’aquest programa poden dibuixar qualsevol estructura o reacció i sense sortir d’ell, mitjançant el botó SciFinder Search, cercar la informació de l’estructura o reacció a SciFinder.

SciFinderChem

La Universitat de Barcelona té subscrita la llicència de ChemBioOffice Ultra per a Windows i ChemBioDraw Ultra per a Mac, dues suites per a químics i biòlegs que contenen diverses aplicacions i bases de dades per a dibuixar estructures químiques i gestionar, modelar i publicar informació química i biològica. La llicència permet l’accés a alumnes, professors, investigadors i PAS de la UB. Els programes s’han de descarregar de la web i per a això cal registrar-se amb una adreça de correu electrònic del tipus  @*.ub.edu. Teniu tota la informació necessària a la corresponent pàgina de programari comercial d’ Informàtica i Comunicacions UB.

Trobareu més infomació sobre totes les actualitzacions i novetats a What’s new in SciFinder.

Finalment, volem recomanar-vos la sèries de videos curts Need to know. Es tracta de vídeos curts, d’uns tres minuts de durada cadascú, fets en col·laboració amb usuaris de SciFinder i que ens presenten situacions de cerca reals.  Podeu veure com buscar informació a partir de l’estructura de la substància, com cercar reaccions i comcercar referències sobre qualsevol tema. També, hi trobareu  vídeos de temes generals, com els que tracten les opcions save i combine o bé, els que expliquen com crear alertes.

Font del post: Blog del CRAI Biblioteca de Física i Química

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Farmàcia, Recursos electrònics, Sessions de formació i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.