Nova seu de l’Institut Català de la Cuina al campus de l’Alimentació de Torribera

Campus de l'Alimentació de TorriberaAquesta setmana es va presentar la nova seu de l’Institut Català de la Cuina (FICCG) al campus de l’Alimentació de Torribera.
A la presentació es va parlar del nou reglament 1169/2011 de la UE sobre la informació alimentària facilitada als consumidors que entrarà en vigor el proper 13 de desembre. Aquest reglament unifica tota la normativa de la UE en matèria d’etiquetatge d’aliments i també, en el cas dels restaurants, dels aliments que es presentin sense envasar per a la venda als consumidors finals i a les col·lectivitats. Aquest reglament 1169/2011 també preveu que els estats membres de la UE establiran normes específiques sobre com s’ha de facilitar aquesta informació als consumidors. En aquest sentit, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària està a punt d’aprovar un reial decret que preveu que la informació sobre al·lergògens als restaurants es pugui facilitar per escrit o oralment. En aquest darrer cas, l’operador haurà de tenir la informació disponible també per mitjà escrit o electrònic.

Durant la presentació de la nova seu de la FICCG, també es va donar a conèixer Restalergia, una eina per als professionals de la cuina i la restauració que ajuda a detectar i gestionar els al·lergògens i les intoleràncies alimentàries i en facilita la informació al consumidor final. Restalergia és una aplicació web que neix per donar resposta a la necessitat generada pel Reglament 1169/2011 de la UE, que afecta en especial tot el sector de l’hostaleria i la restauració.
Us recordem que podeu trobar informació sobre aquestes matèries fent una cerca combinada al catàleg del CRAI de la UB de les matèries aliments i legislació i buscant la matèria seguretat alimentària.

Font de la notícia: UB-WEB

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Aliments, Campus de l'Alimentació de Torribera, Notícies, Organismes i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.