Setmana de l’Accés Obert 2014

Sota llicència CC BY

Avui comença la Setmana Internacional de l’Accés Obert, que tindrà lloc entre els dies 20 i 26 d’octubre sota el lema Generation Open i organitzada per la Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition (SPARC). Amb aquest esdeveniment celebrat globalment es pretén donar informació i difusió al moviment per l’Accés Obert amb l’objectiu que es converteixi en un estàndard per la divulgació de la recerca i la investigació.

La UB participa enguany activament en aquesta Setmana Internacional de l’Accés Obert organitzant la Jornada Formant els joves investigadors en l’accés obert al coneixement, juntament amb la Universidad Complutense de Madrid, en el marc del projecte FOSTER (Facilitate Open Science Training for European Research). La jornada tindrà lloc demà dia 21, a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la UB, a partir de les 9’30h. La jornada es podrà seguir a través d’UBtv.

El CRAI, a través de la seva Oficina de Difusió del Coneixement, ofereix informació i assessorament a tot el personal investigador de la UB en aquest sentit: què és l’accés obert, quins ajuts ofereix la institució per publicar en obert, quines iniciatives es duen a terme.

A banda d’aquesta jornada, la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnologia (FECYT) i la Red de Bibliotecas Universitarias (REBIUN), han organitzat diversos seminaris que podran ser seguits en línia o en streaming:

Trobareu més informació al web http://www.accesoabierto.info/. I podeu seguir els hashtags #oaweek i #OAWeek2014.

Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, CRAI, Jornades, Recerca, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.