Salvador Cañigueral nou president del Comité de la Farmacopea y el Formulario Nacional

© Salvador Cañigueral

El professor Salvador Cañigueral, del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica de la nostra Facultat, ha estat nomenat com a nou president del Comité de la Farmacopea y el Formulario Nacional de la Agencia Española de Medicamentos y Productos Sanitarios (AEMPS).

El Comité de la Farmacopea y el Formulario Nacional, que es va constituir el passat 4 de desembre, és un dels 11 comitès de l’AEMPS, que tracten de temes relacionats amb medicaments d’ús humà i medicaments d’ús veterinari, farmacovigilància, inspecció farmacèutica, coordinació d’estudis post-autorització i coordinació de serveis farmacèutics perifèrics.

Les seves principals funcions són:

• emetre informes sobre l’aprovació de les successives edicions de la Real Farmacopea Española i del Formulario Nacional
  • establir les prioritats i aprovar les propostes d’elaboració de les noves monografies o la revisió de les antigues
  • assessorar la Delegació Espanyola a la Comissió de la Farmacopea Europea.
  • vetllar perquè l’elaboració de les monografies respongui als criteris de transparència informativa, qualitat, objectivitat i rapidesa

El professor Cañigueral col·labora amb la Real Farmacopea Española des del 1992. Ha estat membre i president dels grups de Farmacognòsia i Fitoquímica i des del 2010 és membre de la Comisión Nacional de la Real Farmacopea Española. També ha estat president del grup de Fitoteràpia del Formulario Nacional. Entre els anys 1999 i 2005 ha estat membre dels grups d’experts 13Ai 13B, ambdós de Fitoquímica, de la Farmacopea Europea, on també ha participat en el grup de treball sobre Extractes Vegetals. Des de l’any 2011 és president del grup 13A de la Farmacopea Europea.

El nomenament com a president del Comitè és per un període de quatre anys. Agraïm al professor Cañigueral la informació proporcionada i li donem la enhorabona pel nomenament.

Podeu consultar les edicions vigents de la Real Farmacopea Española i del Formulario Nacional al CRAI Biblioteca de Farmàcia.

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.