Nou sistema per accedir a les bases de dades, revistes i llibres electrònics de la UB

[Il·lustració de Jaume Clotet, utilitzada amb autorització de l’autor]

A partir d’avui, 9 de febrer de 2015, es posa en funcionament un nou sistema per accedir als recursos d’informació (revistes, bases de dades i llibres electrònics) de la Universitat de Barcelona.

L’objectiu d’aquest canvi és el de millorar el sistema de gestió dels accessos a aquests recursos electrònics.

A partir del dia 9 doncs, tots els membres de la comunitat universitària amb identificador UB, podreu accedir-hi de la mateixa manera que accediu a la vostra intranet, és a dir, si sou personal docent (PDI) i d’administració i serveis (PAS), ho fareu amb el número de DNI, i si sou estudiants, amb l’indicador de Mon UB.

Aquest sistema que ara s’implementa és el sistema SIRE, Servei Intermediari a Recursos Electrònics (proxy), que ja s’aplica ara quan accediu des de fora de la UB.

Aquest sistema d’accés és personal i intransferible, i permet una única sessió simultània.

Per optimitzar i fer més àgil la consulta als recursos electrònics amb el nou sistema, us presentem dues opcions per accedir-hi:

1. Amb l’accés activat automàticament. Cal accedir a través del Catàleg o des del ReCercador+ i  també prement directament el botó

sfx_ub

que trobareu a la pantalla de resultats de les cerques realitzades (incloses les realitzades a Google Scholar).  Aquestes eines estan configurades perquè l’accés s’activi automàticament.

2. Activant l’accés. Si l’accés es fa des de la pàgina de resultats d’un cercador extern (per exemple, Google), una drecera o una adreça d’interès (bookmark), o des del Campus Virtual de la UB, cal instal·lar-se prèviament el botó Sire it

sireseguint aquestes instruccions d’instal·lació.

Trobareu explicades aquestes opcions, a partir del dia 9, a la pàgina d’Accés als recursos electrònics del Web del CRAI.

Si necessiteu qualsevol aclariment, contacteu amb nosaltres a través del Servei d’Atenció als Usuaris (S@U) del CRAI UB.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies, Recursos electrònics, Serveis biblioteca, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.