La UB se suma a la campanya per promoure la donació de medul·la òssia

UB VoluntariatLa UB se suma a la campanya per promoure la donació de medul·la que tindrà lloc el 25 de març vinent a totes les universitats espanyoles. La iniciativa, impulsada per la entitat Units per la Medul·la, s’organitza conjuntament amb el Banc de Sang i Teixits i amb Voluntariat UB.
Una unitat del Banc de Sang i Teixits s’instal·larà el dimecres 25 de març a l’edifici de Relacions Laborals (Baldiri i Reixac, 13) des de les 10 h fins a les 20 h, per poder fer l’extracció de la mostra de sang a partir de la qual es durà a terme l’estudi d’histocompatibilitat. Aquesta mostra es guardarà al laboratori per poder ampliar l’estudi de les característiques en cas que aparegués un pacient compatible amb el donant voluntari.
Atesa la dificultat per trobar donants compatibles, s’ha creat un registre internacional de donants que a Espanya està gestionat pel Registre de Donants de Medul·la Òssia (REDMO), que coordina la Fundació Josep Carreras.

Dades de donació a la UB
Durant el 2014 s’han dut a terme campanyes de donació de sang a tots els centres de la UB, gràcies a les quals 101 persones s’han apuntat al banc de donants de medul·la òssia i 1.794 han fet donacions de sang.

Font de la notícia: UB-WEB.

Aquesta entrada s'ha publicat en Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.