El patrimoni culinari català, a debat

cuina_webDestacats representants del món gastronòmic i econòmic de Catalunya es van reunir el passat 16 de març en un seminari a l’Institut d’Estudis Catalans, amb l’objectiu de repensar i recuperar la cuina tradicional catalana, així com proposar fórmules per garantir la seva importància des del punt de vista cultural i econòmic .

Al llarg de la jornada es va debatre sobre el perill que corre la continuïtat del patrimoni culinari català degut a les formes de vida actuals, i la necessitat de recuperar la cuina tradicional, amb productes a l’abast de tothom. En aquest sentit, es va presentar un estudi sobre la cuina de menuts, elaborat per la Fundació Alícia i impulsat pel gastrònom Miquel Brossa.

El Campus de l’Alimentació hi va estar present a través del seu director, Màrius Rubiralta, i del Catedràtic en Nutrició i Bromatologia, Abel Mariné, que van participar-hi al costat de figures com els xefs Carme Ruscalleda, Romain Fornell, Carles i Núria Gaig, Rafa Penya i Xavi Alba, de representants del sector comercial, com Josep Ramells i Salvador Capdevila, del sector econòmic, com Josep M. Sanclimens, Roser Torras i Montserrat Carulla, així com el president de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC, Josep González-Agàpito.

Font: Web de l’institut d’Estudis Catalans

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Aliments, Campus de l'Alimentació de Torribera, Cuina, Seminaris i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.