El professor Francisco Pérez García, ambaixador científic adjunt del programa Scientix

Ambaixadorcientxfic_.jpg_592814362El professor Francisco Pérez García, del Departament de Farmacologia i Química Terapèutica de la Facultat de Farmàcia de la UB, ha estat designat ambaixador científic adjunt a Espanya dins el programa Scientix, una iniciativa per a l’educació científica a Europa que té com a objectiu principal la millora continuada de la qualitat i la innovació en els ensenyaments de Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques.

Scientix és un programa impulsat per l’European Schoolnet (EUN), una xarxa formada per trenta-un ministeris d’educació de països europeus que es proposa potenciar la innovació educativa i millorar l’ensenyament i l’excel·lència europea de manera continuada.

Aquesta iniciativa europea designa una sèrie de representants (ambaixadors i ambaixadors adjunts) a cada país amb la finalitat de divulgar les activitats de Scientix entre la comunitat docent de tot l’àmbit europeu. Pel que fa a Espanya, enguany també han estat nomenats els docents Daniel Aguirre (ambaixador científic) i Miguel Ángel Queiruga i Toni Soto (ambaixadors científics adjunts). La Fundació Espanyola per a la Ciència i Tecnologia (FECYT), del Ministeri d’Economia i Competitivitat, actua com a punt nacional de 50contacte amb el programa Scientix.

Pérez García, el primer docent de la UB nomenat amb un càrrec d’ambaixador a Scientix, explica quines són les seves tasques: «La meva prioritat és col·laborar amb la FECYT en iniciatives relacionades amb la difusió de la ciència i la tecnologia; col·laborar amb Scientix en informes i en l’avaluació i valoració de projectes europeus finançats amb fons públics —per exemple, els projectes d’Horitzó 2020—, així com promoure qualsevol activitat o projecte per potenciar la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques a escala europea tot disposant de finançament de Scientix».

Font de la notícia: UB-WEB
Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Premis, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.