Es presenta el programa “Cuines del Mon” amb la participació del Campus de l’Alimentació

cuines del mon6El passat 28 d’abril la biblioteca del Fondo va acollir la presentació del programa d’activitats de Cuines del món, que tindrà lloc a l’equipament de la biblioteca.

La presentació va reunir representants de les diferents institucions involucrades en el projecte, entre elles, Màrius Rubiralta, director del Campus de l’Alimentació, l’alcaldessa i la regidora de cultura de Santa Coloma, Núria Parlon i Petra Jiménez, el xef Víctor Quintillà, i Xavi Navarro, representant de Fondo Comerç, acompanyats d’un grup d’estudiants del grau interuniversitari de Ciències Culinàries i Gastronòmiques, que s’imparteix parcialment al Campus de l’Alimentació, i del professor Xavier Torrado. Els estudiants van cuinar diversos plats a l’espai “Cuines del món” amb productes de diferents orígens.

Entre les primeres activitats destaquen una tertúlia literària sobre l’obre gastronòmica i detectivesca de Vazquez Montalbán i el seu personatge Pepe Carvalho, un taller familiar de la cuinera Ada Parellada sobre alimentació saludable, una presentació dels recursos terminològics del Termcat en l’àmbit de la gastronomia (amb la participació de Marta Vila i Pere Castells, de la Unitat UB-Bullipedia), i una festa final del cicle, amb la 4a edició de la mostra gastronòmica Sabors del món.

L’acte també va servir de presentació de l’estudi “Plantes alimentàries i multiculturalitat a barri del Fondo, processos de transculturació i etnobotàniques urbanes a la Santa Coloma de Gramenet del Segle XXI”, que el catedràtic de botànica de la Facultat de Farmàcia (UB), Joan Vallès, i els doctors Ugo Ambrosio i Teresa Garnatge porten a terme, i que investiga la diversitat d’orígens de plantes del Barri del Fondo.

La Biblioteca del Fondo és l’única de tot Catalunya amb una cuina professional i amb un fons de consulta específic sobre alimentació que reuneix més de 2.000 documents. L’espai Cuines del Món vol ser un lloc de relació i intercanvi sobre la gastronomia i està gestionat per una comissió integrada per representants del Campus de l’Alimentació, el Centre de Normalització Lingüística L’Heura, l’entitat Fondo Comerç i l’Ajuntament de Santa Coloma, entre altres.

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Campus de l'Alimentació de Torribera, Cuina, Farmàcia, Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.