Alimendra®, una beguda nutritiva elaborada pels estudiants Pilar Mora i Gustavo Guerrero, premiada en el concurs ÉcoTrophélia Espanya 2015

ecotrophelia1Pilar Mora i Gustavo Guerrero, estudiants del màster de Desenvolupament i Innovació d’Aliments de la Facultat de Farmàcia i el Campus de l’Alimentació de Torribera, han estat guardonats amb el segon premi del concurs ÉcoTrophélia Espanya 2015 per a productes alimentaris innovadors amb un vessant ecològic.

Ho han aconseguit gràcies a Alimendra®, una beguda nutritiva que combina els aspectes nutritius de la llet d’ametlles -rica en àcids grassos insaturats i poliinsaturats- i el caràcter refrescant dels sucs naturals de fruita, amb galetes elaborades a partir de la farina d’ametlles i fruites deshidratades, creant d’aquesta manera la primera combinació de beguda vegetal i Snack, que respon també a la creixent demanda de productes saludables i sense lactosa.

ÉcoTrophélia Espanya és un guardó creat per la Federació Espanyola d’Indústries de l’Alimentació i Begudes (FIAB) per distingir productes alimentaris innovadors. La final va tenir lloc el passat 20 d’abril a la Fundació Alícia, on es va atorgar el primer premi a Veggiebo, un snack produït per la Universitat Politècnica de València.

Els estudiants del màster de Desenvolupament i Innovació d’Aliments, coordinat pel professor Francesc Guardiola, del Departament de Nutrició i Bromatologia, van presentar dos productes finalistes al concurs: el citat Alimendra®, i Donak, una berlina feta a base d’okara, un subproducte de l’elaboració de la llet de soja, presentat pels estudiants Adrián Sánchez, Mónica Serrano i Valentina Sotomayor.

Aquests treballs es van fer durant el curs 2013-2014 en el marc de l’assignatura Treball Final de Màster, en la modalitat d’Aliment Innovador, sota la coordinació dels professors Joan Pere Bosch i Albert Montferrer.

Font: notícies UB

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Aliments, Campus de l'Alimentació de Torribera, Premis i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.