VIII Jornada de recerca a la Facultat de Farmàcia

8a_jornada_recerca_2015La VIII Jornada de recerca es celebrarà el proper dilluns dia 18 de maig. Tindrà lloc a l’Aula Magna a partir de les 9.15 h del matí i finalitzarà amb el lliurament de diplomes i del premis de Federació Farmacèutica a les millors intervencions.

Aquesta jornada va dirigida a totes aquelles persones amb interès per la recerca i de forma molt especial als alumnes de doctorat i alumnes de llicenciatura o grau de Farmàcia, CTA i Nutrició Humana i Dietètica. També és d’interès per al personal docent, investigador i de serveis de la nostra Facultat. La inscripció és gratuïta per a tothom.

L’acte serà inaugurat pel Sr. Vicenç Calduch, president de Federació Farmacèutica, organisme gràcies al finançament del qual s’atorgaran tres premis a les millors presentacions.

La jornada compta amb un extens programa basat en breus intervencions per part de doctorands de la nostra Facultat, que explicaran les principals línies d’investigació i avenços dels projectes de recerca que estan duent a terme.

A més a més, també es podrà assistir a la  conferència Cèl·lules mare musculars en envelliment i malaltia, un tema d’actualitat i d’interès per a tota la comunitat científica. La conferencia serà presentada per la Dra. Pura Muñoz-Canoves, investigadora de la Universitat Pompeu Fabra, que ha obtingut diversos premis durant els anys 2014-15 pel seu descobriment sobre l’envelliment dels músculs de forma sobtada.

Un dels objectius fonamentals d’aquesta jornada és visualitzar la recerca que es fa a la Facultat de Farmàcia, promoure la participació dels estudiants en aquesta activitat i promoure la relació entre tots els col·lectius. Us encoratgem a assistir-hi!

PROGRAMA DE LA JORNADA:

9:15 Acte inagural a carrec del Dr. Joan Esteva de Sagrera, Degà de la Facultat de Farmàcia, Universitat de Barcelona, el Sr. Calduch President de Federació Farmacèutica i la Dra. Pepita Badia, Vicedegana de Postgrau i Doctorat de la Facultat de Farmàcia.

Moderador: Dra. Montserrat Miñarro

9:30 Interacciones metabolicas de las poliaminas en la respuesta al estres abiotico en plantes. Miren I. Sequera. Unitat de Fisiologia Vegetal.

9:50 La suplementacion con fructosa en condiciones isocaloricas con glucosa inhibe la via de senalizacion de la insulina en sus organos diana. Miguel Baena. Unitat de Farmacologia.

10:10 Desarrollo y caracterizacion de nanoemulsiones conteniendo triterpenos pentaciclicos con actividad antiinflamatoria para aplicacion dermica. Helen Lissette Alvarado. Unitat de Biofarmàcia i Farmacocinètica.

10:30 Transmision transfusional de Trypanosoma cruzi: estudio de los componentes sanguineos y evaluacion de sistemas de inactivacion de patogenos en donantes de sangre seropositivos. Beatriz Cancino. Unitat de Parasitologia

10:50 Utilitzacio de β-galactomannans en la infeccio intestinal per Salmonella. Teresa Brufau. Departament de Fisiologia.

11:10 Synthetic tools towards bioactive and natural products. Guilhem Coussanes. Unitat de Química Orgànica.

11:30 PAUSA/CAFÈ

Moderador: Dra. Mercé Pallás

11:50 Disseccionant la gana: paper de la carnitina palmitoiltransferasa 1 en la senyalitzacio de la grelina per al control de la ingesta. Joan Francesc Mir. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular.

12:10 Valorizacion de residuos agroindustriales para la obtencion de lipopeptidos a partir de Bacillus licheniformis AL 1.1. Jonathan Ricardo Coronel León. Unitat de Microbiologia.

12:30 Evaluacion de la actividad antiinflamatoria mediante modelos experimentales basados en el embrión de pez cebra. Cristina Arteaga Almeida. Unitat de Toxicologia.

12:50 CONFERÈNCIA: Cel.lules mare musculars en envelliment i malaltia. Pura Muñoz-Cánoves. Universitat Pompeu Fabra, ICREA i Ciberned. Barcelona

14:00 DINAR

Moderador: Dr. Diego Muñoz-Torrero

15:00 Sintesi de nous compostos potencialment antitumorals. Lorena Navarro i Laura Grau. Unitat de Química Farmacèutica.

15:20 Docking Molecular: desenvolupament i aplicacions en el descobriment de farmacs. Sergio Ruiz. Departament de Fisicoquímica

15:40 Phytosterolemia in parenteral nutrition patients: implications for liver disease development. Ana Novak. Unitat de Tecnologia Farmacèutica.

16:00 Efecte del consum de dietes riques en polifenols en la tercera edat. Associacions amb el deteriorament cognitiu i fisic, la fragilitat i la mortalitat per qualsevol causa en l’Estudi InCHIANTI. Montserrat Rabassa.  Departament de Nutrició i Bromatologia.

17:00 Lliurament de Diplomes. Lliurament de Premis Federació Farmacèutica.

Aquesta entrada s'ha publicat en Ciència, Conferències, Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Recerca i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.