La Unitat UB-Bullipèdia, Serveis Lingüístics UB i el TERMCAT inicien un projecte de terminologia gastronòmica

foto TermcatLa Unitat UB-Bullipèdia va iniciar el passat 10 de juny un seguit de reunions amb Serveis Lingüístics UB i el TERMCAT, amb l’objectiu de normalitzar i unificar la terminologia gastronòmica.

Aquesta és una necessitat sorgida arrel de l’entrada de la gastronomia en els plans d’estudis i l’àmbit de la recerca, el que es coneix com a academització de la gastronomia, on la Universitat de Barcelona hi té una presència destacada amb la creació del grau interuniversitari UB-UPC de Ciències Culinàries i Gastronòmiques, on també participen l’Escola d’Hoteleria i Turisme CETT i la Fundació Alícia. En aquest sentit, es vol unificar les veus dels professionals, docents i investigadors, i clarificar i augmentar la precisió de termes que moltes vegades s’utilitzen amb un significat científic i quotidià, no sempre amb el mateix valor.

En la reunió del passat 10 de juny, on van participar els pastissers i xocolaters Enric Rovira i Josep Ribé es va parlar de termes relacionats amb la cocció del sucre, el xarop, punt de bola i sucre cremat. La Unitat UB-Bullipèdia vol situar en aquesta línia de treball una de les seves prioritats de futur.

Font de la notícia: Web del Campus de l’Alimentació

Aquesta entrada s'ha publicat en Campus de l'Alimentació de Torribera, Cuina, Farmàcia, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.