La UB i la UPC inauguren un laboratori de demostracions tecnològiques i recerca culinària

impressora_4833En el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat de Barcelona (UB) —a través del seu campus de l’Alimentació—, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Fundació CIM, centre d’innovació especialitzat en tecnologies avançades de la producció, vinculat a la UPC, s’ha inaugurat el Laboratori de Demostracions Tecnològiques i Recerca Culinària.

Des del nou equipament es promourà un conjunt d’activitats dirigides a la recerca i l’aplicació de la tecnologia d’impressió 3D com a línia d’experimentació en el camp de l’alimentació i la gastronomia. Aquest treball es farà conjuntament amb restauradors. Per això, s’ha creat un equip interdisciplinari que es dedicarà a optimitzar la tècnica de la impressió 3D en el camp de l’alimentació i la gastronomia i que treballarà als espais del nou laboratori, situat al campus de l’Alimentació de la UB (recinte de Torribera, Santa Coloma de Gramenet).

Aquest conveni s’integra en un projecte més ampli per crear el Centre d’Estudis i Recerca Gastronòmica de Catalunya, una iniciativa de la UB, la Fundació Alícia i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), que liderarà el cuiner Joan Roca, del Celler de Can Roca, guardonat enguany com a millor restaurant del món. Aquest projecte, incorporat en la Modificació del pla general metropolità del recinte de Torribera, promogut per la Diputació de Barcelona, vol ser un dels punts principals de la comunitat gastronòmica que s’està construint en el projecte RIS3CAT, que impulsa la Generalitat amb vista a la futura Regió Europea de la Gastronomia que assumirà Catalunya el 2016.

Llegiu la notícia completa a: UB-WEB

Aquesta entrada ha esta publicada en Farmàcia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.