6è Premi UB-Ferran Adrià amb Gallina Blanca

DSC_foto_grup_2020El Paranimf de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona va acollir el passat 14 de setembre l’acte de lliurament del sisè Premi UB-Ferran Adrià amb Gallina Blanca, guardó creat el 2009 per fomentar els estudis de nutrició i alimentació entre els estudiants més joves.

El treball de recerca guanyador entre els 32 projectes presentats va ser El calci làctic. Quin és i quin hauria de ser el seu consum entre els joves, de Maria Basté, de l’Institut Montserrat de Barcelona, que també es va endur el premi otorgat per l’ACSA sobre temàtica de seguretat alimentària. El Premi Sent Soví al millor treball relacionat amb el fet alimentari va ser per Magalí Ortiz, del col·legi Arabell d’Alpicat, amb el treball Dels paladars d’ahir als sabors d’avui, i per a Roger Guixé i Gemma Duñó, de l’Institut La Llauna de Badalona, amb Un dit d’escuma… o més! Estudi dels factors que influeixen en les característiques de l’escuma en la cervesa artesanal. L’Institut Narcís Monturiol de Barcelona, va rebre el Premi UB-Ferran Adrià amb Gallina Blanca destinat al centre educatiu més implicat i proactiu, per haver estat el centre que ha presentat més projectes de qualitat sobre el fet alimentari o gastronòmic.

El premi està dotat amb una targeta regal per a objectes, activitats o béns culturals per un import de 1.000 € per a l’autor del millor treball, i una de 500 € per al seu professor tutor.

L’acte va estar presidit pel vicerector de Política Acadèmica, Estudiants i Qualitat de la UB, Gaspar Rosselló; el xef i doctor honoris causa per la UB, Ferran Adrià, la directora de l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària (ACSA), Carme Chacón, Montse Carbó, directora de Comunicació de GB Foods, i Màrius Rubiralta, Director del Campus de l’Alimentació de Torribera.

Font: Notícies de la UB

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Campus de l'Alimentació de Torribera, CTA, Nutrició, Premis i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.