El projecte “Medicaments per a trastorns inflamatoris i cardiovasculars” seleccionat pel programa CaixaImpulse

mainDos projectes de la Universitat de Barcelona (UB) presentats per la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), un de medicaments per a trastorns inflamatoris i cardiovasculars i un altre per al tractament de malalties hepàtiques, pulmonars i pancreàtiques, han estat seleccionats a la primera convocatòria del programa CaixaImpulse. Aquesta iniciativa, coorganitzada per l’Obra Social ”la Caixa” i Caixa Capital Risc, neix amb l’objectiu d’impulsar la transformació del coneixement científic en empreses que generin valor per a la societat i  destina 1,3 milions d’euros a la creació d’empreses biotecnològiques.

Medicaments per a trastorns inflamatoris i cardiovasculars, liderat per la investigadora Rosana Leiva, del Departament de Farmacologia i Química de la Facultat de Farmàcia, pretén desenvolupar nous compostos per a trastorns inflamatoris i cardiovasculars. Aquests nous compostos presenten millors característiques que altres fàrmacs en desenvolupament per a aquestes patologies, ja que tenen un millor perfil farmacològic, amb una solubilitat més gran, que és un dels problemes més greus que afronten els compostos que actualment s’avaluen en assajos clínics.

Tecnologia de cèl·lules mare per al tractament de malalties hepàtiques, pulmonars i pancreàtiques liderat per la investigadora Ana Belén Álvarez del Departament de Ciències Fisiològiques de la Facultat de Medicina, té com a objectiu dissenyar un nou i senzill procediment que, a partir de cèl·lules de la pell del mateix pacient, permeti desenvolupar cèl·lules multipotents –capaces de generar diferents tipus de teixit de l’organisme– com a base de noves teràpies regeneratives per tractar malalties del fetge, pulmó, intestí i pàncrees.

Font de la notícia: Fundació Bosch i Gimpera

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Medicaments, Recerca i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.