appetit_dsc7453Telefónica R+D i la Universitat de Barcelona han signat avui un acord de col·laboració i transferència de tecnologia que fomentarà la recerca en matèria de dades massives (big data) en el camp de la gastronomia i les ciències culinàries. L’acord inclou la cessió d’Appetit, la primera aplicació que ajuda els cuiners a inspirar-se i crear noves propostes culinàries mitjançant l’anàlisi de més de 100.000 receptes d’arreu del món.

D’aquesta manera, Telefónica R+D traspassa a la Universitat de Barcelona els drets de desenvolupament de l’aplicació, que quedarà integrada en la nova línia de recerca en gastronomia computacional —disciplina emergent que s’ocupa de l’anàlisi de dades massives en l’àmbit de la gastronomia— de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació (Campus de l’Alimentació de Torribera, Santa Coloma de Gramenet). El campus podrà utilitzar, modificar i adaptar Appetit per a fins acadèmics i de recerca en l’àmbit de les ciències culinàries.

En l’acte de signatura hi han participat el vicerector de Recerca, Innovació i Transferència de la Universitat de Barcelona, Jordi Alberch; el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura; l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, i el director del campus de l’Alimentació de Torribera, Màrius Rubiralta.

Llegiu la notícia completa a UB-WEB

Aquesta entrada s'ha publicat en Campus de l'Alimentació de Torribera, Recerca i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Telefónica i la Universitat de Barcelona apliquen per primer cop les dades massives al món de la gastronomia amb Appetit

1. Retroenllaç: Telefónica i la Universitat de Barcelona apliquen per primer cop les dades massives al món de la gastronomia amb Appetit | Santako.com

Els comentaris estan tancats.