Nova diana terapèutica per a malalties provocades per la falta d’oxigen

carlesgaldeano1Un equip científic internacional ha desenvolupat una nova molècula prova —la VH298— que és capaç de provocar una resposta hipòxica controlada a l’interior de les cèl·lules. El treball s’ha publicat recentment a la revista Nature Communications i té com a primers autors l’expert Carles Galdeano, que és investigador Beatriu de Pinós de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació i de l’Institut de Biomedicina de la Universitat de Barcelona (IBUB), i Julianty Frost, de la Universitat de Dundee (Regne Unit).

La recerca, liderada per Alessio Ciulli, investigador de la Universitat de Dundee, representa una nova aproximació terapèutica de gran importància en l’àmbit de les lesions isquèmiques —produïdes per la manca de circulació sanguínia— al cervell o al cor, i també en els accidents cardiovasculars i l’anèmia per malaltia renal crònica o per quimioteràpia.

Llegiu la notícia completa al UB-WEB.

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Medicaments, Recerca i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Nova diana terapèutica per a malalties provocades per la falta d’oxigen

1. Retroenllaç: Nova diana terapèutica per a malalties provocades per la falta d’oxigen | Santako.com

Els comentaris estan tancats.