Minoryx Therapeutics, nous fàrmacs per a malalties minoritàries

minoryxMinoryx Therapeutics, guanyadora del Premi Senén Vilaró, és una empresa especialitzada en el descobriment i desenvolupament de nous fàrmacs per tractar malalties rares que presenten un cost socioeconòmic elevat tant per als afectats i les seves famílies com per als sistemes nacionals de salut. L’any 2015, la spin-off de la Universitat de Barcelona va tancar una ronda de finançament de 19,4 milions d’euros, la major ronda aconseguida per una biotec a Catalunya fins llavors, liderada per Ysios Capital i amb la participació de Caixa Capital Risc, Health Equity i inversors internacionals com Roche Venture Fund, Kurma Partners i Chiesi Ventures.

Amb aquest finançament, Minoryx ha ampliat el seu equip per impulsar l’àrea d’R+D i ha iniciat els estudis clínics de fase 1 del fàrmac MIN-102 per al tractament de l’adrenoleucodistròfia (X-ALD), una malaltia neurodegenerativa de pronòstic molt greu que afecta un de cada 17.000 naixements. Actualment, no existeix cap tractament farmacològic per a aquesta malaltia minoritària i l’única alternativa és el trasplantament de medul·la òssia.

La companyia, a més, seguirà treballant en una nova classe de compostos, les xaperones farmacològiques no competitives identificades a través de la seva innovadora plataforma SEE’Tx. Els compostos desenvolupats per Minoryx tenen un potencial més alt en comparació amb les generacions anteriors de xaperones farmacològiques. Els projectes més avançats d’aquesta plataforma són sobre la gangliosidosi GM1 i la síndrome de Morquio B, totes dues malalties rares.
Minoryx Therapeutics va ser creada l’any 2011, amb l’ajuda i assessorament de la Fundació Bosch i Gimpera, per Marc Martinell, Xavier Barril i Joan Aymamí. El seu objectiu era desenvolupar fàrmacs per tractar malalties rares o minoritàries, un conjunt de malalties greus que afecten de manera especialment severa infants i adolescents. En el 90 % dels casos no hi ha tractaments curatius, de manera que es reconeix una necessitat mèdica i social no coberta. Minoryx Therapeutics genera teràpies per millorar tant la qualitat com l’esperança de vida dels afectats. Ho fa en part a través d’una plataforma tecnològica que incorpora tecnologia desenvolupada a la Universitat de Barcelona per Xavier Barril.
Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Medicaments, Recerca i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Minoryx Therapeutics, nous fàrmacs per a malalties minoritàries

1. Retroenllaç: Minoryx Therapeutics, nous fàrmacs per a malalties minoritàries | Santako.com

Els comentaris estan tancats.