Investigadors de la UB dissenyen un enzim per sintetitzar carbohidrats

CRovira-GrupRecerca.JPGLa síntesi de sucres o carbohidrats és important en el desenvolupament de tests de diagnòstic, vacunes i nous fàrmacs. En un treball coliderat per un equip del Departament de Química Inorgànica i Orgànica i l’Institut de Química Teòrica i Computacional de la UB (IQTCUB), conjuntament amb un grup de química biològica de la Universitat d’Oxford, s’ha aconseguit sintetitzar carbohidrats a partir d’enzims mitjançant una reacció que s’havia observat poc fins ara en aquestes biomolècules i que genera pocs productes secundaris.

El treball, publicat a la revista Nature Chemical Biology, l’han dirigit Carme Rovira, investigadora ICREA del Departament de Química Inorgànica i Orgànica de la UB, i Benjamin G. Davis, de la Universitat d’Oxford. També hi ha participat Javier Iglesias-Fernández, investigador en formació a la UB i primer autor de l’estudi, en el qual s’ha utilitzat el supercomputador Mare Nostrum del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) per fer simulacions multiescala de dinàmica molecular.

Llegiu la notícia completa a UB-WEB

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Química, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Investigadors de la UB dissenyen un enzim per sintetitzar carbohidrats

1. Felicitats !! és una gran fita, tot el suport a aquest equip …

Els comentaris estan tancats.