La UB i l’Ajuntament de Santa Coloma amplien la seva col·laboració en gastronomia i agroalimentació

Boa.JPGDimarts 19 de setembre el director del Campus de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona (UB), Josep Boatella, i l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, van presentar el conveni que han signat l’Ajuntament i la UB per executar nous projectes de formació, transferència de coneixement, impuls d’iniciatives emprenedores i per a la investigació científica en els àmbits de l’agroalimentació i la gastronomia. Així mateix, es va presentar el nou programa d’activitats 2017-2018 del projecte Santa Coloma, ciutat universitària en el qual també participa la UB.

El nou conveni estableix un nou marc de col·laboració entre l’Ajuntament, a través de l’empresa municipal Grameimpuls, i la UB, a través del seu Campus de l’Alimentació a la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, per treballar plegats en formació continuada, en formació professional inicial, en formació ocupacional i en formació conjunta d’alumnes dels graus universitaris del campus. En conjunt suposarà un increment d’alumnat al recinte i d’espais i instal·lacions compartides destinades a la formació i la investigació.

El director del Campus de l’Alimentació de Torribera, Josep Boatella, va voler deixar constància del «gran component científic i cultural de la gastronomia» i va afirmar que «a Santa Coloma s’està creant una oportunitat única per donar-li cos a aquest pol de la gastronomia que es pot convertir en un nucli de referència en aquest àmbit». El conveni mostra «la voluntat de treballar conjuntament en instal·lacions que diferenciïn el campus d’altres centres», va concloure Boatella. L’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon va destacar que: «Obrim noves oportunitats de formació i treball per a la ciutadania, en els àmbits de l’alimentació i la salut; a partir d’ara es podran formar més alumnes en un campus d’excel·lència internacional que està ajudant a projectar Santa Coloma en clau gastronòmica». L’alcaldessa va afegir que «volem posar en valor espais com la Vinya d’en Sabater i l’Escola de Restauració de la ciutat, on es formen els futurs sommeliers».

Llegiu la notícia completa al UB-WEB

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Campus de l'Alimentació de Torribera, Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.