Dia Mundial de la Diabetis

WHD2016_Diabetes_Infographic_v2_Page_1.pngLa data del 14 de novembre va ser escollida el 1991 per la Federació Internacional de la Diabetis i es correspon amb la data de naixement del científic Frederick Banting, el qual, juntament amb Charles Best, van descobrir la insulina l’any 1921. El Dia Mundial de la Diabetis compta amb el suport de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i des del 2007 ha esdevingut un dels Dies Oficials de Nacions Unides (resolució 61/255).

Enguany, sota el lema “Diabetis i dona, pel dret a un futur saludable”, l’OMS dedica aquesta diada a la prevenció d’aquesta malaltia en les dones, entre les quals, més de 199 milions la pateixen. En molts països, principalment en vies de desenvolupament, les nenes i les dones veuen minvat l’accés a la promoció de la salut, a la prevenció, detecció precoç i tractament.

A Catalunya, s’estima que hi ha 600.000 persones amb diabetis. Segons dades de l’Enquesta de Salut de Catalunya (ESCA) del 2016, la diabetis afecta al 8,1% de la població de 15 i més anys (8% homes i 8,2% dones).

Trobareu informació sobre aquesta malaltia al catàleg del CRAI cercant la matèria “diabetis” i accedint a bases dades i revistes científiques vinculades amb aquesta temàtica. A més, us recomanem que doneu un cop d’ull a la recerca que es fa sobre la diabetis i matèries relacionades a la nostra Facultat.

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Medicina i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )