Nou investigadors de la Universitat de Barcelona i de l’Hospital Clínic-IDIBAPS, al rànquing dels millors del món

La.jpgNou investigadors de l’Hospital Clínic-IDIBAPS i de la Universitat de Barcelona figuren en la llista dels científics més influents del món publicada per Clarivate Analytics —empresa capdavantera en el sector de la innovació—, que identifica els experts que lideren els treballs amb més impacte científic internacional en diverses àrees d’estudi. Es tracta de Rosa Maria Lamuela (Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació), Josep Maria Haro, Jordi Bruix, Elias Campo, Josep Dalmau, Francesc Graus, Josep Maria Llovet, Eduard Tolosa i Eduard Vieta. També hi figura un investigador de l’Hospital Clínic de Barcelona i de l’IDIBAPS, Joan Bladé.

Els Highly Cited Researchers de Clarivate Analytics —l’antiga branca dedicada a la propietat intel·lectual i ciència de l’agència Thomson Reuters— és una de les classificacions més reputades en la comunitat acadèmica i científica internacional. La llista inclou els 3.300 noms més rellevants del món en vint-i-un camps de la ciència i les ciències socials, que van des de la medicina clínica i les neurociències fins a l’agricultura, l’economia o el medi ambient. Dels 3.300 investigadors, seixanta treballen en institucions espanyoles.

En l’elaboració del rànquing, els experts en bibliometria de Clarivate Analytics han analitzat els articles científics que estan entre l’1% dels més citats per camp i any al Web of Science (els Highly Cited Papers). En aquesta edició s’han tingut en compte 130.000 articles de 900 institucions d’arreu del món. Aquesta classificació internacional és també un component clau de molts rànquings de gran projecció mundial en el món universitari, con ara l’Academic Ranking of World Universities (ARWU), més conegut com a rànquing de Xangai.

Llegiu la notícia completa al WEB-UB

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Recerca, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.