Apunts sobre Iris Abril Figuerola i Pujol

pub.JPGNo és cap secret que Iris Abril Figuerola i Pujol,  antiga professora de la nostra Facultat, havia estat dipositària, des de l’any 1979, de l’anomenada bandera d’Orà (Algèria), senyera confeccionada en aquesta població on s’hi va exiliar el darrer bastió republicà del nostre país.
L’actualitat política ha portat aquesta bandera de Vilanova i la Geltrú a la ciutat de Brussel·les on Andreu Camps i Figuerola, el seu fill, l’ha entregada a Carles Puigdemont.

La preocupació de la nostra professora per la Història no és només republicana, sinó que Figuerola també té un lloc en la Història de la Farmàcia. Durant molts anys va ser-ne professora titular, a més de tenir cura del Museu de la Farmàcia Catalana.

L’any 1982 es va doctorar amb la tesi Iniciación al estudio de la sanidad en Catalunya: 1720-1800 que podeu consultar online gràcies al portal TDX (Tesis Doctorals en Xarxa) i que trobareu en paper a la nostra biblioteca (Campus Diagonal). També va dirigir diferents tesis doctorals i va publicar el llibre Els Cartells del Museu de la Farmàcia Catalana amb Isabel Salgado i Gispert i Àngels Borrell i Crehuet, una cartografia visual de la història del medicament de finals del segle XIX i primera meitat del XX. Si doneu un cop d’ull a aquesta obra, que us podeu endur en préstec, veureu que algunes reproduccions dels cartells ressenyats decoren les parets de la biblioteca.

També volem destacar que va participar en diferents congressos, com en el IV Congrés d’Història de la Medicina Catalana, el text de la ponència presentada conjuntament amb Anna Maria Carmona i Cornet, també professora de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona, trobareu publicat al portal RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert). Figuerola també és autora de diversos articles.

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Història i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.