Joan Uriach i Marsal, medalla d’or de la Facultat

se.jpgAquest migdia, Joan Uriach i Marsal, doctor en Farmàcia i industrial del sector farmacèutic, ha rebut la medalla d’or de la Facultat en el marc de la celebració de la Festivitat de la Patrona. Uriach ha recordat els seus anys d’estudiant de Farmàcia i ha fet palès el seu vincle amb la Universitat de Barcelona.

Al CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació (Campus Diagonal) hi podeu trobar els seus discursos en tant que acadèmic de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya i la seva tesi doctoral, entre altres obres. També volem destacar que Uriach, així com el seu fill Javier Uriach Torelló, és membre “de la família de padrins” de la iniciativa del CRAI UB Apadrina un documentJoan Uriach va apadrinar la restauració de l’obra I Secreti della Sign. Isabella Cortese : ne’qvali si contengono cose minerale…, l’única obra d’Isabella Cortese, una de les poques dones que escrigué sobre alquímia. A la presentació al web del CRAI d’aquest llibre del segle XVI podem llegir-ne la següent descripció: Els Secreti es presenten com una col·lecció de receptes i remeis terapèutics i cosmètics, entre els quals es troben receptes alquímiques minerals i metàl·liques, amb curiositats sorprenents, com per exemple una recepta per fabricar l’or, una per fer aixecar el membre masculí i una altra per donar més blancor a la pell femenina. Es creu que és precisament aquesta estructura de receptari la que li donà molt d’èxit, inclús fora dels cercles filosòfics. Se’n coneixen dotze edicions venecianes, aparegudes entre el 1561 i el 1677.

Aquesta entrada s'ha publicat en CRAI, Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Història, Institucional i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.