Dissenyen una eina per facilitar la consulta professional sobre interaccions de fàrmacs cardiovasculars amb aliments i plantes medicinals

farmacat.jpgEl Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona (COFB), en col·laboració amb els departaments de Nutrició, Ciències de l’Alimentació i Gastronomia, i de Farmacologia, Toxicologia i Química Terapèutica de la nostra Facultat, ha dissenyat una eina per facilitar la consulta professional sobre interaccions de fàrmacs cardiovasculars amb aliments i plantes medicinals.
Aquesta eina àgil i multidisciplinària —accessible a través del web de col·legiats— ajudarà els farmacèutics a consultar fitxes i monografies de les interaccions, els decàlegs, i les recomanacions d’ús adreçades als professionals sanitaris. Així doncs, el farmacèutic pot accedir de manera pràctica a informació clínicament consensuada, significativa i actualitzada, que facilita l’atenció farmacèutica personalitzada.
A més de la base de dades, la nova eina incorpora un sistema de registre i notificació d’interaccions per part dels professionals mitjançant un qüestionari de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). També ofereix altres recursos relacionats que poden ser útils en el dia a dia del farmacèutic, com ara un decàleg que detalla els principals punts que cal tenir en consideració sobre incompatibilitats entre productes naturals i alguns fàrmacs (per exemple,  no prendre suc de pomelo amb determinats fàrmacs antiarrítmics o estatines). En aquesta línia, el COFB ha previst cursos de formació als professionals sobre aquest àmbit del coneixement.

Font de la notícia: UB-WEB

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.