La “primavera gastronòmica” arriba a Santa Coloma de Gramenet

Aquest dimarts 17 l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, ha presentat les activitats i esdeveniments que formen part de la ‘primavera gastronòmica’, una nova iniciativa per posar en valor la varietat i qualitat de la gastronomia colomenca i alhora servir com element d’atracció i promoció turística de la ciutat. Amb aquesta nova iniciativa Santa Coloma es vol consolidar com a referent de ciutat gastronòmica a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Sota el paraigües de la ‘primavera gastronòmica’, l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, amb la col·laboració de l’ACI i dels restaurants de la ciutat, ha volgut concentrar, des d’aquest cap de setmana i fins a principis de juny, tres grans esdeveniments de ciutat, com són la nova ‘Mostra gastronòmica’, el ‘Santa Coloma Degusta’ i la fira ‘Els sabors del món’.

El primer dels esdeveniments serà la Mostra Gastronòmica, que se celebra els dies 20, 21 i 22 d’abril a la rambla de Sant Sebastià. La Mostra torna amb la participació enguany de 26 d’establiments de restauració local i quatre bodegues. S’hi podran degustar diferents platets i tapes, que serviran d’exemples de la qualitat i la diversitat que ofereix la gastronomia colomenca.

A l’acte de presentació d’avui l’alcaldessa ha estat acompanyada per al primer tinent d’alcaldessa Esteve Serrano, el regidor de Comerç. Pedro L. Cano i la presidenta de l’ACI, Laia Muñoz. L’alcaldessa ha destacat “la important implicació de l’ACI, dels establiments de la restauració participants i el paper del Campus de l’Alimentació de la UB, ubicat a la ciutat, per impulsar Santa Coloma de Gramenet com a pol d’atracció gastronòmic i especialitzat en l’alimentació i la salut“.

El ‘Santa Coloma Degusta’ aposta pels menús

Enguany, el ‘Santa Coloma Degusta’ se celebrarà de l’1 al 31 de maig  i oferirà més de 20 activitats repartides per tota la ciutat i un total de 37 establiments participants. Aquest any la novetat son els menús. Fins ara s’oferia tapa i beguda als locals participants amb un preu reduït. Aquest any, amb l’aposta pels menús es vol fer que el públic estigui més estona als establiments i bodegues per conèixer-los més a fons.

També destaca el paper del Campus de l’Alimentació de la UB, l’alumnat del qual formarà part del jurat del concurs per seleccionar la millor tapa del ‘Santa Coloma Degusta’, que tindrà en compte les propietats nutricionals, a més de la posada en escena, entre altres.

La fira ‘Els sabors del mon’, organitzada per l’ACI amb la col·laboració de l’Ajuntament també se celebra enguany a la plaça del Rellotge (27 de maig). Serà una bona ocasió per degustar plats de diferents països del món.

Entre les 3 iniciatives s’hi implicaran un total de 40 restaurants locals i s’hi s’oferiran  més de 20 activitats durant més d’un mes, que van des de maridatges, a tallers de cuina i un showcooking, entre altres, a càrrec del xef colomenc amb una estrella Michelin, Victor Quintillà. La primavera gastronòmica finalitzarà amb un pícnic al parc de Can Zam el 3 de juny, per unir gastronomia i medi ambient a l’aire lliure.

Un Campus i una Escola de Restauració de referència

La primavera gastronòmica també vol posar en valor els equipaments de formació en ciències de l’alimentació de primer nivell que té aquesta ciutat. Com és el cas del Campus de l’Alimentació de la UB, d’excel·lència internacional i on s’estan formant els futurs nutricionistes i xefs d’arreu de Catalunya. També cal destacar en aquest curs 2017-2018 la nova seu de l’Escola de Restauració de Santa Coloma (ERESC) al mateix Recinte Torribera on també s’hi ubica el Campus. Totes dues institucions estan presents a la ‘primavera gastronòmica’.

Font: Web de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Campus de l'Alimentació de Torribera, Farmàcia i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.