El xef Joan Roca apadrina la graduació de la primera promoció del grau de Ciències Culinàries i Gastronòmiques

El passat dimecres 30 de maig el Paranimf de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona va acollir l’acte de final d’estudis de la primera promoció del Grau interuniversitari de Ciències Culinàries i Gastronòmiques (UB-UPC), pioner a l’Estat espanyol. En un acte presidit pel rector de la UB, Joan Elias, es va fer el lliurament de diplomes als trenta-vuit alumnes que es graduaven.

En l’acte va participar el reconegut xef Joan Roca, que ha estat part activa en aquest grau oferint assessorament gastronòmic i col·laborant-hi amb diverses sessions i ponències al llarg d’aquests quatre anys. Joan Roca va destacar que «el plantejament del grau de Ciències Culinàries i Gastronòmiques és molt important per consolidar uns estudis universitaris i donar-los el pes que la cuina mereix». I va afegir: «La raó d’aquest projecte, que uneix moltes entitats, és aconseguir cuiners més ben formats que puguin continuar amb la feina feta adquirint nous coneixements».

Per la seva banda, Miquel Alsius, president del Grup CETT, va assenyalar que durant aquests quatre anys els alumnes han desenvolupat «nombroses competències tècniques i interpersonals gràcies a una metodologia que segueix un paradigma actiu basat en l’experiència». «És per això que l’alumnat és l’eix central de l’aprenentatge», va remarcar.

Aquesta promoció del grau va iniciar els estudis l’any 2014, fruit d’una iniciativa entre la UB, la UPC i el Campus CETT, amb la col·laboració de la Fundació Alícia. La implicació d’aquestes institucions ha fet possible el naixement d’un nou perfil professional amb coneixement culinari, científic, agroalimentari i empresarial, capaç de donar resposta a un sector en plena evolució i que necessita professionals amb talent, creativitat, eficiència i que aportin innovació.

En el model formatiu d’aquest grau destaquen tant la professionalitat i el prestigi del personal docent —amb una dilatada experiència i trajectòria en el sector— com l’ampli programa de mobilitat acadèmica i de pràctiques en països com Austràlia, Finlàndia, el Perú o Mèxic, entre altres. Tot això sumat a la constant interacció amb la indústria mitjançant activitats i esdeveniments gastronòmics i culinaris externs, com ara la participació de l’alumnat al Saló Alimentaria, o els nombrosos actes propis celebrats al Campus CETT, com la Trobada Gastronòmica, així com diverses col·laboracions i ponències de xefs reconeguts del sector en el decurs de la seva formació.

Les institucions implicades en aquest grau imparteixen la formació en el seu àmbit d’especialització: cuina, gastronomia i empresa al Campus CETT-UB; nutrició, salut, tecnologia i aliments al Campus de l’Alimentació de Torribera; producció d’aliments, tecnologies d’elaboració i qualitat sensorial a l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (UPC), i recerca en alimentació i cuina a la Fundació Alícia. Una combinació  estratègica d’excel·lència que contribueix a impulsar un sector referent a Catalunya i al món.

Font de la notícia: Notícies de la UB

Aquesta entrada s'ha publicat en Campus de l'Alimentació de Torribera, estudiants, Universitat de Barcelona i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.