La UB i el Culinary Institute of America creen un centre per promoure la dieta mediterrània

La UB i el Culinary Institute of America (CIA) han creat el Torribera Mediterranean Center (TMC), una iniciativa conjunta dedicada a la promoció de la dieta mediterrània, la salut i la innovació culinària. El centre treballarà per avançar en l’adopció de les pautes de la dieta mediterrània, centrant-se en la recerca capdavantera en nutrició i alimentació, i en innovació culinària, agroalimentària i empresarial.

El nou equipament està obert a rebre socis del Mediterrani, d’Europa i de la resta del món.  Aquesta iniciativa reforça els punts forts de les dues institucions educatives en l’àmbit de la salut pública i la sostenibilitat a través de la col·laboració acadèmica, professional i empresarial.

El TMC es troba al Campus de l’Alimentació de Torribera. Ofereix dos màsters dedicats a la dieta mediterrània i proposa un programa sobre el Mediterrani als estudiants de grau del CIA. Els programes acadèmics del TCM estan inspirats en les cultures alimentàries tradicionals de la regió del Mediterrani, i estan dirigits per la UB i el CIA, en col·laboració amb altres universitats i organitzacions internacionals. El centre també treballarà en projectes de recerca conjunts, que combinin nutrició i salut, sostenibilitat, el disseny d’experiències alimentàries, preferències alimentàries i canvis de conducta alimentària.

A través de conferències, simposis, i d’iniciatives amb mitjans digitals, el centre acollirà xefs, acadèmics culinaris, líders en salut pública, periodistes, responsables polítics, i altres experts internacionals, per treballar en diferents estratègies i actuacions sobre la base de l’evidència científica per la salut i sostenibilitat de la dieta mediterrània.

El centre neix de l’experiència de la creació i el desenvolupament del grau interuniversitari de Ciències Culinàries i Gastronòmiques de la UB-UPC, adscrit a l’Escola Universitària d’Hostaleria i Turisme CETT-UB, en col·laboració amb la Fundació Alícia, i a la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la UB.

El desenvolupament del centre i els seus programes estaran orientats pel Consell Assessor Tècnic i Científic, format per experts tècnics i científics; el Consell d’Estudis Alimentaris i Culinaris, constituït per xefs, crítics, cuiners regionals, acadèmics d’estudis alimentaris, i altres experts en gastronomia, i el Consell d’Innovació en Lideratge Empresarial, amb representació d’institucions i empreses del Mediterrani, productors de l’àmbit d’agricultura, l’alimentació, begudes, salut pública, i altres disciplines de l’hostaleria.

Font de la noticia: Notícies de la UB

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Campus de l'Alimentació de Torribera, estudiants i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.