Relació de projectes guardonats en La Marató 2017 de la Universitat de Barcelona

LaMarato2017.JPGL’edició de La Marató de TV3 del 2017, dedicada a la recerca en malalties infeccioses, ha repartit un total de 9,8 milions d’euros entre 36 projectes per impulsar la creació de noves eines de prevenció i diagnòstic, així com tractaments més eficients que permetin guanyar més anys i més qualitat de vida per als pacients. Del total de projectes premiats, n’hi ha set en què participen equips investigadors de la Universitat de Barcelona. També han estat guardonats onze projectes d’instituts de recerca participats per la UB.

Projectes de la UB guardonats:

Nanocomplexos liposomals recoberts com a sistemes d’alliberament de fàrmacs per al tractament de la leishmaniosi

Maria Cristina Riera Lizandra, Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació (Universitat de Barcelona); Xavier Fernández Busquets, Centre Esther Koplowitz CEK – Institut de Bioenginyeria de Catalunya; Maria Manconi, Facultat de Biologia i Farmàcia (Universitat de Cagliari, Itàlia)
Finançament: 399.480,85 €

Una nova aproximació per combatre la multiresistència als antibiòtics: atacar proteïnes antigèniques codificades per plasmidis de resistència a antibiòtics

Antonio Juárez Giménez, Facultat de Biologia (Universitat de Barcelona)
Finançament: 196.250,00 €

Millora dietètica dels components antiinfecciosos de la llet materna com a eina per controlar les infeccions en primeres etapes de vida (DIM-2-ELI)

Francisco José Pérez Cano, Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació (Universitat de Barcelona); M. Carmen Collado, Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA-CSIC)
Finançament: 298.812,50 €

Partícules víriques pseudoembolcallades a exosomes candidates a noves vacunes per a hepatitis A i E

Rosa Maria Pintó Solé, Facultat de Biologia – Fundació Bosch i Gimpera (Universitat de Barcelona); Margarida Castell Escuer, Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació – Fundació Bosch i Gimpera (Universitat de Barcelona); Fernando Rodríguez González, Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) – Centre Recerca en Sanitat Animal (CRESA)
Finançament: 399.375,00 €

Noves polimixines per al tractament d’infeccions causades per bacteris multiresistents

Francesc Rabanal Anglada, Facultat de Química – Fundació Bosch i Gimpera (Universitat de Barcelona)
Finançament: 200.000,00 €

Descobriment de fàrmacs innovadors contra infeccions víriques respiratòries

Santiago Vázquez Cruz, Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació – Fundació Bosch i Gimpera (Universitat de Barcelona); Lieve Naesens, Institut Rega de Recerca Mèdica (Universitat de Lovaina, Bèlgica)
Finançament: 279.791,52 €

Trencant les fronteres de la resistència als antimicrobians; cercant nous antimicrobians contra bacteris multiresistents: un treball sobre pèptids policatiònics i nanopartícules lipídiques (BARNAPA)

Miquel Viñas Ciordia, Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (Universitat de Barcelona); Fernando Albericio Palomera, Facultat de Química i Física (Universitat de KwaZulu-Natal, Sud-àfrica); Stefania Stefani, Laboratori de Microbiologia Molecular i Resistència Antibiòtica (LMMAR Lab, Universitat de Catània, Itàlia)
Finançament: 383.276,25 €

Font de la notícia: UB-WEB

Aquesta entrada s'ha publicat en Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Recerca i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.