Del sobresaliente a l’excel·lent. La represa del català a Farmàcia

Aquest dimecres 12 de desembre s’inaugura a la nostra Facultat (Campus Diagonal) l’exposició Del sobresaliente a l’excel·lent. La represa del català a Farmàcia.

L’exposició, tal com ens explica la professora Rut Ferrer, presenta la problemàtica que es va produir quan, després dels anys de repressió lingüística del franquisme, es va abordar el procés de recuperació de la llengua catalana en l’àmbit acadèmic universitari.

Concretaments’explora el procés de normalització lingüística dut a terme a la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, a partir dels anys de la transició política, en què es va posar de manifest la confrontació entre els sectors que lluitaven a favor de l’ús del català en la docència, la recerca i l’administració i aquells que no el veien necessari ni oportú.

Podreu visitar aquesta exposició fins al 5 d’abril de 2019  i la trobareu al vestíbul principal de l’edifici B. expoRuthFerrer

L’exposició s’inaugurà en el marc de la festivitat de la Patrona de la Facultat de Farmàcia i s’acompanyarà dels següents actes:

• 12 h: Edifici B (vestíbul principal) Acte d’inauguració de l’exposició, a càrrec del rector de la Universitat de Barcelona, Dr. Joan Elias, la directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, Sra. Ester Franquesa, i el degà de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, Dr. Jordi Camarasa.
  • 12.45 h: Aula Magna (edifici A, planta baixa) Projecció del vídeo Memòria oral de la Universitat de Barcelona. El català a Farmàcia, amb entrevistes a membres del PDI i del PAS que van viure el període de la represa del català a la Facultat de Farmàcia.

Intervenció del cor de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, que interpretarà els Goigs a llaor de la Immaculada Verge Maria.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació, Farmàcia, Història i etiquetada amb , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )